Ανακτήθηκε από: http://briansbits.com/searching_truth.php |
Ένας άνθρωπος από μια χώρα της υποσαχάριας Αφρικής, στέκεται δίπλα από έναν κάτοικο της Ελβετίας. Και οι δύο κοιτούν τον ουρανό, ακριβώς προς την ίδια κατεύθυνση. Σίγουρα δεν ερμηνεύουν το οπτικό ερέθισμα που λαμβάνουν, με τον ίδιο τρόπο. Ακόμα και χωρίς πλαισίωση της εικόνας που αντικρίζουν, δεν αντιλαμβάνονται το ίδιο.
Δύο κάτοικοι της Ελλάδας βλέπουν ειδήσεις στην τηλεόραση. Ακούν ακριβώς τις ίδιες λέξεις από τη μεριά του δημοσιογράφου. Ο δημοσιογράφος θέτοντας το πλαίσιο, προσπαθεί (εσκεμμένα ή μη) να δώσει ένα συγκεκριμένο "χρώμα", μια συγκεκριμένη χροιά στα όσα διαβάζει και λέει. Αν υποθέσουμε ότι το "χρώμα" αυτό ήταν σκούρο μπλε, οι δύο προαναφερθέντες άνθρωποι, ίσως το εξέλαβαν ως μαύρο, ως τιρκουάζ, ως γαλάζιο και ούτω καθεξής.
Οι δύο άνθρωποι που έβλεπαν ειδήσεις, ο άνθρωπος από την Αφρική και ο δημοσιογράφος προβαίνουν ακριβώς στην ίδια σεξουαλική πράξη. Παρ' όλα αυτά, τα κίνητρα είναι διαφορετικά. Μόλις η σεξουαλική πράξη ολοκληρωθεί, ο καθένας προβαίνει σε διαφορετικές σκέψεις. Προβαίνει σε διαφορετική αξιολόγηση των όσων συνέβησαν, πλαισιώνοντας τη διαδικασία με διαφορετικό τρόπο. Και οι σκέψεις όμως με τη σειρά τους είναι αποτελέσματα προηγούμενων συλλογιστικών διαδικασιών.
Ο άνθρωπος δεν είναι σαν τα "σκυλιά του Παβλόφ" , δεν μπορεί όμως να είναι και απολύτως αντικειμενικός. Διαφορετικές σημασιοδοτήσεις, ανάμεσα σε διαφορετικούς και ίσους ανθρώπους. Τι διαχωρίζει λοιπόν τον άνθρωπο από τα ζώα;
Ο άνθρωπος είναι σε θέση να αντιληφθεί πως πράγματι υπάρχει μια διαδικασία ερμηνείας στη συμπεριφορά του, μια διαδικασία πλαισίωσης η οποία βασίζεται σε κάποια κίνητρα.
Ας πάρουμε λοιπόν την υπόθεση του Ασάνζ για παράδειγμα. Ένας άνθρωπος ο οποίος αργοπεθαίνει (https://www.nytimes.com/2019/11/25/world/europe/julian-assange-health.html) στις βρετανικές φυλακές.
Ποιο είναιτο κίνητρο πίσω από τη συμπεριφορά απέναντι στον Ασάνζ από την στιγμή που ο Λενίν Μορένο εκλέγη στον Ισημερινό;
Μια προέκταση είναι ότι πρέπει να δειχθεί με τον πιο σκληρό τρόπο πως όποιος τα βάζει με τα πλούσια και ισχυρά πίτουρα, τον τρώνε οι κότες. Κότες, όχι λόγω της δύναμης τους, αλλά λόγω της δειλίας τους να αντιμετωπίσουν την αλήθεια που πρέσβευε (έστω και αμφιλεγόμενα σε ορισμένες περιπτώσεις) ο Ασάνζ.
Ποια είναι η πλαισίωση;
Ότι ο προδότης και (άνευ στοιχείων) βιαστής Ασάνζ πρέπει να είναι σε φυλακές υψίστης ασφαλείας. Ότι ο Ασάνζ πρέπει να μένει για επτά χρόνια απομονωμένος σε μια πρεσβεία, άμεσα επηρεαζόμενος από την ψήφο των πολιτών του Εκουαδόρ .
Τι σημαίνει όμως προδότης ; Ποιον όμως πρόδωσε ο Ασάνζ;
Η ερμηνεία των λέξεων είναι σημαντικότερη από τις ίδιες τις λέξεις που χρησιμοποιούνται για τον Αυστραλό. Είναι και στην πραγματικότητα η μόνη γραμμή άμυνας της πλειοψηφίας των ανθρώπων, απέναντι σε συγκεκριμένα πλαίσια συγκεκριμένων ανθρώπων με συγκεκριμένα κίνητρα.
Από την άλλη σκέφτομαι πως πολλοί είναι αυτοί που θα πουν "Εσύ καλά τα λες, αλλά εμένα τι με ενδιαφέρει ο Ασάνζ;
Η απάντηση ίσως να είναι πως νοών (και πρόθυμος να μάθει ) θα νοείτω (θα μάθει). Όλοι όμως μπορούν να γίνουν "νοών", αρκεί να βρουν ένα κίνητρο. Ίσως ότι ακόμα και στις διαπροσωπικές σχέσεις , η αλήθεια δεν πρέπει να σε οδηγεί στην (κάθε είδους) φυλακή και πως η ερμηνεία είναι στην πληθώρα των περιπτώσεων, μια σημαντική γραμμή άμυνας.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου