Συλλαλητήριο κατά των προσφύγων και των μεταναστών και φασιστική επίθεση σε δημοσιογράφο από άτομα που συμμετείχαν στη συγκέντρωση. Αυτά συνέβησαν χθες στο Σύνταγμα. Τα γνωστά συνθήματα για «εισβολείς» και «λαθρομετανάστες» δεν απουσίαζαν φυσικά. Επιπλέον, δεν θα μπορούσαν να λείπουν και άτομα συγκεκριμένου χώρου, γνωστό σε όλους, όπως ο Τζήμερος και ο Κασιδιάρης.
"Είναι το μίσος, παράξενα φτιαγμένο"
Η αλήθεια είναι πως μπορούμε να ορίσουμε το μίσος. Συνοπτικά, μπορούμε να πούμε πως είναι η εχθρική διάθεση απέναντι σε κάτι ή κάποιον. Πολλές φορές όμως, αν και είναι έκδηλο και παρατηρήσιμο, δυσκολευόμαστε να εντοπίσουμε τις αιτίες αλλά και τον τρόπο που γεννάται.
Μπορεί κάποιος για παράδειγμα να μισεί τις γυναίκες, έχοντας κάνει οικογένεια και περνώντας το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του με μια γυναίκα. Μπορεί κάποιος να είναι ρατσιστής, αλλά να έχει στη δούλεψή του κάποιον αλλοδαπό για να του καλλιεργεί τα χωράφια. Μπορεί επίσης κάποιος να εκφράζει αντισημιτικές ιδέες, δίχως να έχει γνωρίσει Εβραίο στη ζωή του. Μπορεί ακόμη κάποιος να είναι Ισλαμοφοβικός, δίχως να υπάρχουν γύρω του Μουσουλμάνοι.
Αξίζει σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ένα ακόμη γεγονός. «Ενώ οι πρόσφυγες του 2015 κατευθύνθηκαν στη Δυτική Γερμανία, το ακροδεξιό AFD (Εναλλακτική για τη Γερμανία) πέτυχε, στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές, τα καλύτερα ποσοστά του στις ανατολικές περιοχές της χώρας» (Κούλογλου, Γιατί μπαμπά είναι κακιά η ακροδεξιά;). Βλέπουμε πως ο φόβος και η απόρριψη του διαφορετικού έχει πολλές πτυχές. Ας δούμε μερικές ακόμη.
Αξίζει σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ένα ακόμη γεγονός. «Ενώ οι πρόσφυγες του 2015 κατευθύνθηκαν στη Δυτική Γερμανία, το ακροδεξιό AFD (Εναλλακτική για τη Γερμανία) πέτυχε, στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές, τα καλύτερα ποσοστά του στις ανατολικές περιοχές της χώρας» (Κούλογλου, Γιατί μπαμπά είναι κακιά η ακροδεξιά;). Βλέπουμε πως ο φόβος και η απόρριψη του διαφορετικού έχει πολλές πτυχές. Ας δούμε μερικές ακόμη.
"Σε ψηφοδέλτια, κανάλια και ειδήσεις"
Η είσοδος της Χρυσής Αυγής στη βουλή το 2012, αποτέλεσε ένα ισχυρό μάθημα για την κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει η ελληνική κοινωνία. Οι φασίστες είχαν αποκτήσει πλέον δύναμη και χρηματοδότηση. Επιθέσεις σε μετανάστες, συνθήματα μίσους και συσσίτια μόνο για Έλληνες ήταν μερικές από τις πράξεις της. Δυστυχώς, η κορυφή του παγόβουνου δεν άργησε να φανεί, κι έτσι το μίσος οδήγησε σε δολοφονίες, στις οποίες θα αναφερθούμε στη συνέχεια. Σήμερα, την Χρυσή Αυγή, έχει αντικαταστήσει στη Βουλή το ακροδεξιό κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου «Ελληνική Λύση». Ορισμένα κανάλια, σε όλη αυτή την διαδρομή, διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο.
Πριν λίγες μέρες, γίναμε μάρτυρες μιας απίστευτης δήλωσης από τον δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε. Αναφερόμενος στο μεταναστευτικό - προσφυγικό, είπε πως «όταν σε πιάνει ο ανθρωπισμός να μην πνιγεί κανείς, τελείωσε το θέμα». Συνεχίζοντας, σημείωσε πως «αν δεν θέλουμε να πνιγεί και κανείς, θα έρχονται όλοι στην Ελλάδα». Συνεπώς, δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε το ζήτημα με συναισθηματισμό και κατανόηση, αλλά με ψυχρό τρόπο, με βάση το "εθνικό συμφέρον".
"Κυκλοφορεί μες στα σχολεία, από μαμάδες"
Τον Μάριο του 2018, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 11ου Νηπιαγωγείου Χίου, κατήγγειλε την εγγραφή ενός παιδιού από το Ιράκ. Εξέφρασε τον φόβο του σχετικά με το γεγονός πως δεν γνώριζαν οι γονείς πόσα εμβόλια είχε κάνει, ενώ δεν μιλούσε και ελληνικά. Επιπλέον, πρόβλημα αποτελούσε και η χρονική περίοδος. Σύμφωνα με τον σύλλογο, η εγγραφή ενός μουσουλμάνου τις ημέρες του Πάσχα προβλημάτιζε τους γονείς.
Αλλάζοντας λίγο τον στίχο, μπορούμε να πούμε πως "κυκλοφορεί και από μπαμπάδες". Στις 6/12/19 στο 10ο Δημοτικό σχολείο Αμπελοκήπων στην Αθήνα, πατέρας του οποίου η κόρη πηγαίνει σε αυτό το σχολείο επιτέθηκε σε ασυνόδευτο συμμαθητή της, που ήταν από τις Φιλιππίνες. Σύμφωνα με καταγγελίες, ο συγκεκριμένος είχε εκδηλώσει ξανά παρόμοια συμπεριφορά.
"Με τον σταυρό στο χέρι κι ευχές από τον κλήρο"
Ποιος μπορεί να ξεχάσει το ομοφοβικό παραλήρημα του Αμβρόσιου το 2015, ο οποίος με κείμενό του στην ιστοσελίδα του, αναφερόμενος στους ομοφυλόφιλους, τους αποκάλεσε μεταξύ άλλων «εκτρώματα της φύσεως».
Επιπλέον, το 2017, σε κείμενο του είχε αναφερθεί στους πρόσφυγες, υποστηρίζοντας πως πρέπει να τους δεχτούμε μόνο ως περαστικούς, ενώ αναφερόταν και σε «μόλυνση». Για ένα πλούσιο αφιέρωμα στη δράση του συγκεκριμένου, δείτε στο news247.gr το άρθρο με τίτλο «Η ρατσιστική βίβλος του Αμβρόσιου». Σίγουρα, δεν συμμερίζονται αυτές τις απόψεις όλοι οι άνθρωποι της Εκκλησίας. Όταν όμως λέγονται από έναν άνθρωπο ο οποίος κατέχει μια θέση σημαντική, τότε κάτι συμβαίνει.
"Και σκοτώνει μουσικούς και μετανάστες"
Φτάνουμε λοιπόν στη κορύφωση αυτών των ιδεών. Στις δολοφονίες. Στις 17 Ιανουαρίου του 2013 στα Πετράλωνα, δολοφονείται ο Σαχζάτ Λουκμάν, μετανάστης από το Πακιστάν. Τα ξημερώματα, ενώ είχε ξεκινήσει να πηγαίνει προς τη λαϊκή στην οποία δούλευε, κατέληξε νεκρός έπειτα από εφτά μαχαιριές.
Στις 18 Σεπτεμβρίου του 2013, σημειώθηκε μια ακόμη δολοφονία, η οποία έμελλε να μετατραπεί σε σύμβολο για τον αντιφασιστικό αγώνα. Ήταν η νύχτα που δολοφονήθηκε ο Παύλος Φύσσας, από τον χρυσαυγίτη Ρουπακιά. Δεν πέθανε για το ποδόσφαιρο, αλλά επειδή ήταν ένας άνθρωπος που πίστευε στην ελευθερία και το έλεγε μέσα από τα τραγούδια του.
Πριν λίγες εβδομάδες, περιμένοντας με αγωνία την έκβαση της δίκης, είδαμε την Εισαγγελέα να προτείνει την απαλλαγή όλων των κατηγορουμένων για το αδίκημα της ένταξης και διεύθυνσης εγκληματικής οργάνωσης. Μέσα σε όλη αυτή την διαδρομή, η Μάγδα Φύσσα περιμένει μια δικαίωση για το παιδί της, κρατώντας στις πλάτες της εκείνο το μέρος της ελληνικής κοινωνίας που δεν πιστεύει σε φυλές και αίματα. Εκείνο που την αποκαλεί πλέον "μάνα του".
Στις 18 Σεπτεμβρίου του 2013, σημειώθηκε μια ακόμη δολοφονία, η οποία έμελλε να μετατραπεί σε σύμβολο για τον αντιφασιστικό αγώνα. Ήταν η νύχτα που δολοφονήθηκε ο Παύλος Φύσσας, από τον χρυσαυγίτη Ρουπακιά. Δεν πέθανε για το ποδόσφαιρο, αλλά επειδή ήταν ένας άνθρωπος που πίστευε στην ελευθερία και το έλεγε μέσα από τα τραγούδια του.
Πριν λίγες εβδομάδες, περιμένοντας με αγωνία την έκβαση της δίκης, είδαμε την Εισαγγελέα να προτείνει την απαλλαγή όλων των κατηγορουμένων για το αδίκημα της ένταξης και διεύθυνσης εγκληματικής οργάνωσης. Μέσα σε όλη αυτή την διαδρομή, η Μάγδα Φύσσα περιμένει μια δικαίωση για το παιδί της, κρατώντας στις πλάτες της εκείνο το μέρος της ελληνικής κοινωνίας που δεν πιστεύει σε φυλές και αίματα. Εκείνο που την αποκαλεί πλέον "μάνα του".
"Είναι μίσος τελικά ή δειλία;"
Πολλές περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ τους. Δυστυχώς, το μίσος είναι παγκόσμιο. Δεν βασίζεται σε δεδομένα και γεγονότα. Αρκεί να υπάρχει στον αέρα. Για όλα τα άλλα φροντίζει η άγνοια.
Το μόνο σίγουρο είναι πως, αν υπήρχε ένας κάδος όπου μέσα θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε τις ιδέες, με αύξουσα σειρά, με βάση την σημασία τους, οι συγκεκριμένες θα έμεναν χωρίς δεύτερη σκέψη στον πάτο. Σίγουρα θα διαφωνούσαμε μεταξύ μας για την μετέπειτα σειρά, όμως όποιος άνθρωπος πιστεύει πραγματικά στην ελευθερία, δεν διαπραγματεύεται με αυτές. Άλλωστε, το ζητούμενο είναι η ελευθερία για όλους, αποκομμένη από "εθνικές" αγκιστρώσεις και τυχόν συμφέροντα.
*Το παραπάνω κείμενο γράφτηκε με βάση τους στίχους από το κομμάτι "Μίσος" του Βέβηλου. Βρίσκεται στον δίσκο με τίτλο "Το βιβλίο των ηρώων του δρόμου".
Πηγή : Youtube - vevilos
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου